четвъртък, 12 юли 2012 г.

ВВС№2 - "Дивергенти" - Вероника Рот

ВВС - "Вдъхновение във всяка страница" е поредица на блога Ina-Ccessibility, която представя романи или поредици, по начина, по който авторката на блога ги е изживяла и в зависимост от впечатлението, което са оставили у нея.

"Дивергенти" - Вероника Рот
  • Първи впечатления:
"Дивергенти" е една от най-прехвалените в момента книги в youtube аудиторията. Всеки втори говори за нея, а всеки трети бърза да си я купи, ако вече не го е направил. И аз не бях изключение. Останах очарована от това, че я има преведена на български (lol o_o). Поръчах си я от сайта на "Егмонт" преди около месец - http://egmontbulgaria.com/knigi-3/romani-119/antiutopii-278/divergenti-283/1-divergenti-1527.html
  • За автора
Авторката, Вероника Рот, е едва на 22 години, когато през 2011 дебютният й роман - "Дивергенти" се превръща в световен бестселър. Завидната възраст, на който тя става популярна, й докарва дори повече известност. Тя твърди, че работи по сюжета на книгата си още докато учи творческо писане в университета си. "Дивергенти" има втора част или продължениe, публикувано през май 2012. Рот наименова "Дивергенти" трилогия, така че съвсем скоро читателите могат да очакват третата и последна част.
  • Сюжет
Беатрис живее смирено заедно с правилата на семейсвото си 16 години. На определен ден от годината обаче, всички навършили 16, стават част от церемония за членство в каста. Кастите в този свят са 5 - всяка със своите правила, задлжения и характерни черти. От Беатрис зависи дали ще продължи смирения живот на кастата, в която е родена или ще предприеме драстична промяна в живота си. Така наречената инициация - обучение преди навлизането като пълноправет член в каста, поставя Беатрис пред множество изпитания, загадъчността на любовта, ужасяващият страх и непрестанното напрежение. Неколкокрано Беатрис се съмнява в верността на избора си, но вече е прекалено късно. Непреминалите инициация или отказалите се от нея, стават безкасови и са принудени да живеят на улицата без дом и семейство.
  • В процес на четене
Повечето ревюта на книгата я хвалят до такава степен, че читателят лесно може да си изгради огромни очаквания, които понякога не биват оправдани. За разлика от останалите, които я прочитат на един дъх и не заспиват докато не погълнат и последната страница, аз я четох в продължение на седмица. В неделя следобед, реших да се отдам на книгата. Бях погълната през първите 100 страници. Навлизането в сюжета и откриването на новия свят пред мен бяха впечатляващи. За съжаление имам лошо зрение и не си позволявам дълго четене, тъй като очите ми започват да ме болят. През седмицата всяка вечер след училище сядах да чета, но четенето не ми беше така сладко, както в началото. С мъка прочитах поставената си за цел глава и после бързо започвах да правя нещо друго. Ето, че отново бе неделя, а на мен ми бе омръзнало да гледам книгата върху нощното си шкафче, затова седнах и си казах че ще чета, докато не я приключа. Оставаха ми 200 страници. От тях явно започна развръзката на книгата, защото бях олкова увлечена от редовете, че не усетих кога стана време за вечеря. Оставаха ми 2 глави и изгарях от нетърпение да разбера какво ще се случи, но от съображения за сигурността на зрението си, реших да се откажа от четенето на лампа и да се събудя с 20 минути по-рано на другата сутрин, започвайки новата си седмица с очаквания завладяващ край. Краят обаче не ме впечатли, оставаше много неща неясни. Очевидно е така с поредиците книги. "Insurgent" не е преведена на български, затова ще си отчакам в надежди да разбера какво ще се случи с Беатрис. Ето я и втората корица:
  • Други становища


  • Крайна оценка на книгата - ★ ★ ★ ★ ☆- 4/5 
- Ina-Ccessibility 2012 ©

Няма коментари:

Публикуване на коментар