неделя, 17 юни 2012 г.

Книгохолик в действие

  Ако ви останат някакви джобни, съм сигурна, че последното нещо, за което ще ги изхарчите е книга. До скоро и аз бях така. Чудесната инициатива на "1000 стипедии" да отделя 200лв. от паричната награда с предназначение само книги, ме накара да се разровя и да потърся за какво да ги оползотворя. Закупих 18 книги, за които изобщо не съжалявам. Така започна страстта ми към книгите. Помня, че дядо ми казваше, че иска един ден и аз да обичам книгите, също като него. Сега съм горда с тази си любов, защото тя ми дава частичка от него, която толкова ми липсва.
  След тези 18 продължих да искам още и още. За да попълня колекцията си, да вникна в една нова история, да се запозная с въображението на друг автор. Толкова се влюбих в книгите, че дори започнах опити да пиша своя собствена.
  Както повечето момичета, и аз се вълнувам от грим и мода. Най-голямата енциклопедия за това е Youtube. Така наречените гурута там, често правят видеа със заглавие Haul, чийто най-правилен превод от английски е може би транспортирам, превозвам, доставям. В тези видеа, гурутата показват най-новите си покупки. Често сред тях попадат и книги. Все още не всички са преведени на български, но видя ли някоя с много добри отзиви от тях, започвам да я търся в интернет книжарниците. Така намерих "Дивергенти" на Вероника Рот:
  Казват, че наподобявала "Игрите на глада", така че ако сте им фенове със сигурност ще останете очаровени от тази. Аз очаквах доста повече, защото всички "ревюта" на книгата, които изгледах, казваха че се чете на един дъх. За мен не е чак толкова инересна, имайки предвид книгите, които съм чела и ще опомена по-нататък. Книгата не е скучна, но не е и невероятна, каквато мислех, че ще е. Може би в следващите страници, които прочитам ще става все по-интригуваща. Ще видим.
~
  След вчеращната си разходка се прибрах с още две книги. Не знам дали при вас е така, но обожавам да намирам сама книгите, които търся. Вляза ли в книжарница, опирам да услугите на косултант единствено, ако съм с родителите си, които не обичат да чакат. Сега успях да си намеря книгите съвсем сама, предвед слабото ми зрение. Усмиваката, която изникна на лицето ми в мига, в който извадих книгата от рафта, бе толкова истинска. "Моят Свети Валентин" или "Before I Fall" на  Лорън Оливър бе в ръцете ми.
  Нямам търпение да свърщат ужасните две седмици, които ми остава в училище, за да започна да я чета. Разлистих я и останових, че нетъничката книга с 382 страници се оказа с едва 7 глави. На пръв поглед това винаги ми е било адски депресиращо. Обичам кратки глави, които да ме карат да чета още и още. Забелязах, че може би не всяка глава, а всеки от седемте модула на книгата има подзаглавия, като "Къде започва всичко", "За някои неща не бива да се говори" и "Преди да се събудя". Това е още една причина да нямам търпение да започна да я чета, тъй като искам да разгадая тайнственото разделение на творбата.
~
  Докато търсех още една книга от авторката на "Моят Свети Валентин" - "Делириум", която предполагам ще е следващата ми покупка, попаднах на любимия си Дан Браун. Дан Браун е непонятно четиво за повечето ми връстници. За мен обаче, той е огромен фаворит. След прочитането на "Шифърът на Леонардо", исках да продължа с неговите книги. Така намерих "Шестото клеймо", който ми е безспорен фаворит за книга. "Шифърът на Леонардо" ми разкри една нова теория за религията, а "Шестото клеймо" обогати представите ми за илюминати. Не мога да опиша, колко съм пленена от начина на писане на Браун. Затова реших, че след като не намирам "Делириум", ще прибягна отново до творчеството на любимия си автор. Реших, че този път ще е "Изгубеният символ":
  Цената на книгата е 19,99, което малко ме фрапира, като си припомня цените на книгите от дядовата библиотека - 2,50, 0,48 и т.н. Явно книгата е в някакво специално издание, тъй като корицата е релефна, форматът е по-голям от останалите книги на Дан Браун, които притежавам, на голям брой от страниците има символи, таблици и изображения и най-върнуващото - на първа страница има автограф от автора. Реших, че така или иначе едни ден ще дам пари за тази книга.. защо да не е сега. Определено това ще е първата книга за лятната ми ваканция!
~
  Ще ви дам и списък със следващите книги, които планувам да си купя:

1."Делириум" - Лорън Оливър 

2. "Подборът" - Али Конди

3. "Метеоритът" - Дан Браун

4. "Единайсет минути" - Паулу Коелю

5. "Чест" - Елиф Шафак

6. "Наръчник по изцеляване чрез любов" - Сидни Херън 

7. "Паднали ангели" - Лорън Кейт 

8. "Пътят на сълзите" - Хорхе Букай

9. "Невидимото братство" - Курт Ауст 

~
Вярно ли е, че "мишката измести книжката"? 
- Ina-Ccessibility 2012 ©

Няма коментари:

Публикуване на коментар