неделя, 9 юни 2013 г.

ВВС№9 - "Къде си, Аляска?" - Джон Грийн

ВВС - "Вдъхновение във всяка страница" е поредица на блога Ina-Ccessibility, която представя романи или поредици, по начина, по който авторката на блога ги е изживяла и в зависимост от впечатлението, което са оставили у нея.

Къде си, Аляска
  • Първи впечатления:
Нямах представа за какво става въпрос в книгата. Дори си въобразявах, че става въпрос за истинската заснежена Аляска, а не за име на момиче. Всички обожават Джон Грийн, което ми беше достатъчно, за да си я купя без да съм запозната със сюжета. Приличната цена от 9,90лв. ми се стори едно примамливо предложение, на което не можах да устоя. 
  • За автора:
Джон Грийн е сред най-продаваните съвременни автори според "Ню Йорк Таймс". Всяка негова книга става хит. Той печели много почитатели чрез клиповете, които прави в YouTube под името vlogbrothers, от където много хора се запознават и със страхотния му характер и чувство за хумор. Джон Грийн е американец и е на 35 години. До момента има 4 самостоятелни книги и две с участието на други автори. Печели призови награди за "Къде си, Аляска" и "Вината в нашите звезди".
  • Сюжет:
Майлс Халтър, вдъхновен от Франсоа Рабле, се впуска в търсенето на "голямото може би", въпреки възрастта си характерна с честа промяна на настроенията. Постъпвайки в ново училище, далеч от родителите си, той открива приятели в лицето Аляска и Чип. Те решават да споделят ежедневието си и да го направят възможно най-интригуващо, извличайки от живота това, което им се полага. Заклеймената като "книга за деца и юноши" всъщност предлага на читателя множество гледни точки и психологически размисли. 
  • В процес на четене:
Отдадох времето си на тази книга, тъй като тя заслужаваше внимание и размисли. Започвайки я, книгата ми заприлича на "Предимствата да бъдеш аусайдер", която определено не ме впечатли и не ми остави хубав спомен. След още няколко страници обаче всичко беше различно. Преводът ми хареса, въпреки негативните коментари, които четох за него. Успях да чувствам заедно с героите, да се смея с тях, да плача, да размишлявам. Любимият ми герой? Може би Аляска. Въпреки променливите си настроения, тя бе изключително силен персонаж, чието име неслучайно е използвано и в заглавието. Описанието на стаята й с всичко кули от книги ме накара да си помечтая и аз един ден да имам такава, но заради последвалите събития - никога да не ги слагам на пода.Страхувам се да не издам нещо от книгата, което да ви попречи да й се насладите по начина, по който аз го направих. Със сигурност я препоръчвам, тъй като за сега ми е в топ 3 на най-хубави книги прочетени тази година. Още един показател колко я харесах е това, че веднага след като прочетох последния ред, ми се прииска да я започна отначало и това чувство не спира да ме гъделичка вече трета седмица откакто съм я завършила.
  • Други становища:
  • Песен напомняща ми за книгата:  
Lana Del Rey - Young and Beautiful
I've seen the world.. Done it all, had my cake now.
(Видях света.. Пробвах всичко и сега съм доволна.)
Diamonds, brilliant, and Bel-Air now.
(Диаманти, брилянти и сега съм на красиво място.)
Hot summer nights mid July.. When you and I were forever wild.
(Горещите летни нощи в средата на юли.. Когато ти и аз бяхме вечно луди.)
The crazy days, the city lights..The way you'd play with me like a child.
(Лудите дни, градските светливи.. Начина, по който играеше с мен, сякаш съм дете.) 
  • Крайна оценка на книгата: ★ ★ ★ ★ - 5/5 
 - Ina-Ccessibility 2013 ©

Няма коментари:

Публикуване на коментар