събота, 16 февруари 2013 г.

Книгите на 2012

В началото на 2012 започнах усилено да чета книги. Естествено, че имаше такива, които ми харесваха и такива, които ме разочароваха. Сега искам да спомена тези, които ми направиха най-силно впечатление и гордо мога да ги нарека любими. Имаше такива, на които не можех да дам по-ниска оценка от 5, но имаше и такива, които заслужаваха повече от 5. Затова ще ги подредя във възходящ ред, сравнявайки ги една с друга.

№5 - "Десет малки негърчета" - Агата Кристи
Тази книга е обявена за най-добрия криминален роман на всички времена. Чете се изключително бързо, поради скоростта на развитие на действието. На кратко десет души са поканени на самотен и отдалечен остров. Внезапно започват да умират един след друг. Никой няма идея кой е убиецът, след като други лица на острова няма. Оцелелите се опитват да разгадаят мистерията, без да имат доверие на никой друг, освен на себе си.

№4 - "Бунтовници" - Вероника Рот
"Бунтовник. Съществително. Човек, който се противопоставя на установената власт, но не е непременно воюващ." Идеалната втора част на "Дивергенти", на която съм правила ревю. За де не давам много спойлери ще кажа, че за мен първата книга в поредицата беше много по тийнейджърска и залагаше предимно на действието. Тази продължава точно от където другата завърши, но има много скрит смисъл и психологическа стойност.

№3 - "Граф Монте Кристо" - Александър Дюма
Това е най-дългата и най-интересната книга за училище, която съм чела. Едмон Дантес е на 19, когато съдбата му се усмихва. Той получава жената на мечите си и желаната професия с добро заплащане. Всичко изглежда перфектно, до момента, в който той бива задържан за неизвестно от него престъпление. Доживотен затвор в най-тъмния от всички затвори, кара Едмон да се надява на неизвестността. Неговата история продължава и много нови герои биват въведени в сюжета. Преходът от затвора към отмъщението изисква много нови персонажи, които могат да объркат читателя, но накрая всичко идва на мястото си след получените възмездия.

№2 - "Стъклен дом" - Ваня Щерева
Тук можете да прочее пълното ми ревю на книгата - http://ina-ccessibility.blogspot.com/2012/12/4.html Впечатлена съм изключително много от трансформирането на един прекрасен сериал в зашеметяваща книга.

№1 - "Шестото клеймо" - Дан Браун
Най-велика книга за мен! Произведението, заради което обикнах книгите. Каквото и да кажа ще е малко, затова просто ви препоръчвам да я прочете и да прецените сами дали си заслужава.

- Ina-Ccessibility 2013 ©


Няма коментари:

Публикуване на коментар